Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th September 2012, 14:54
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Zoersel
Posts: 396
't Stad blijft van iedereen

Ik vind eigenlijk heel de ophef rond de moslim/islamitische film een beetje overdreven. Ik begrijp dan ook niet, net zoals Evelien Kolsteeg aanhaald, waarom Amerika besluit zo een film te maken, terwijl zij goed genoeg weten hoe gevoelig die situatie ligt? Enerzijds is er de situatie van de profeet Mohammed die volgens sommige stromingen niet mag worden afgebeeld, anderszijds is er de situatie van het Westen tegen het Oosten.

Langs de andere kant vind ik ook dat België hier absoluut niets mee te maken heeft en dat deze allochtonen en moslims ook niet het recht hebben om in ons land te komen protesteren. Zij mogen hun ongenoegen uiten, absoluut geen problemen mee, maar niet op een manier waardoor er onschuldige slachtoffers worden gemaakt.

Het verhaal van die politieagente leert dan ook zij wel een voorbeeld is van een allochtoonse vrouw die besluit om haar job te doen, ook al betekent het tegen haar 'eigen' mensen op te komen. Zij had volkomen gelijk, zij verdient het dan ook niet om zo behandeld te worden, omdat zij enkel haar job doet!

Als toekomstig leerkracht is het heel belangrijk om een eigen visie te hebben zonder deze aan je leerlingen op te dringen. Daarnaast moet je ook zorgen dat je leerlingen een eigen visie en mening krijgen waarvoor ze durven uitkomen. Meningsverschillen zijn er altijd, maar is dat een reden om onschuldige slachtoffers te maken? Dat zou net hetzelfde zijn als wij in de scholen een protestactie zouden voeren omwille van de besparingsmaatregelen. Dit doe je ook niet op dergelijke extreme schaal, wat niet wil zeggen dat je je mening niet mag uiten!
Moraal van het verhaal: Gedraag u als beschaafde en volwassen mensen!
Met citaat antwoorden