Onderwerp: Politieke jeugd
Enkele post bekijken
Oud 5th October 2004, 21:09
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

- Ik ben anti - Bush

- Ik heb al op het Vlaams Blok gestemt, maar gewoon omdat de andere partijen me niet konden boeien. Ik denk dat ik misschien wel eens wil zien of ze hun wonderlijke herschaping van de maatschappij kunnen waarmaken.

- Ik ben Pro - abortus

- ik geloof niet in God, heb meer geloof in de wetenschap.

- Ik lees nooit de bijbel

- Politiek interesseert me niet, als ze goed georganiseerd is tenminste en er geen problemen zijn. En dat is nu juist het probleem.

- Ik schuim het net af, pik hier en daar vanalles op

Maar swat, ik denk dat jij deze opvatting van "niet meer uitkomen voor je geloof, opvatting, ..." niet echt gaat vinden bij dit forum. Aangezien meeste members hier leerkrachten, regenten in wording zijn of al zijn. Die hebben meestal al wat leerstof in hun kiezen en zijn niet op hun mond gevallen.

Ik denk dat de meeste hier wel durven zeggen wat ze willen en voelen. Ik denk dat je dit fenomeen meer vind bij de minder-geschoolde jeugd. "Peer-pressure" komt daar veel vaker voor. Druk van de vriendenkring om in een bepaalde richting geduwd te worden. Vaak zonder datze het zelf willen. maar gewoon om aanvaard te worden. Dan kan je spreken denk ik van iemand die niet meer durft uitkomen voor zijn opvattingen omdat hij bang is om uitgelachen te worden. Om zelfs uitgestoten te worden.

Ja want tieners kunnen hard zijn, maar volwassenen ook...
Met citaat antwoorden