10th June 2012, 01:58
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind dat je hier niet te licht mag over gaan. Welke boodschap geef je aan deze jongeren? Dat ze het niet zo nauw moeten nemen met voorschriften en afspraken. Er is altijd wel een reden te vinden om thuis te blijven, meestal omdat het gewoon leuker is. Ik vind mezelf allesbehalve de perfecte ouder, maar ik vind het wel mijn taak om mijn kinderen zelfdiscipline bij te brengen. Soms moet een mens even op de tanden kunnen bijten.
Als je kinderen laat spijbelen omdat vakantie op die manier goedkoper wordt, sla dan een keertje de buitenlandse vakantie over en spaar het geld tot volgend jaar of ga gewoon wat minder lang.
Scholen kunnen dit probleem volgens mij eenvoudig oplossen door de rapporten pas op het allerlaatste moment mee te geven. Nu gebeurt dat meestal de avond daarvoor. Voor velen is daarmee de kous af. Misschien is het ook geen slecht idee om - net zoals tijdens de examens - tijdens de laatste schoolweek een doktersattest te eisen. Die stap zetten als je niet ziek bent, is volgens mij toch al een stuk groter dan gauw zelf een afwezigheidsbriefje schrijven.
|