13th October 2005, 13:32
|
Registered User
|
|
|
|
Standaard espresso-flop
Espresso verdwijnt
De Standaard Espresso is niet meer. De compacte versie van de krant De Standaard haalde niet de gewenste resultaten. Espresso mikte op zeven- à achtduizend kopers, maar de krant haalde slechts de helft daarvan. Dat schrijft hoofdredacteur Peter Vandermeersch in De Standaard.
Volgens de krant De Standaard was Espresso een 'opwindend en interessant experiment in de schoot van de redactie'. Het initiatief toont het geloof van de krant in ernstige en genuanceerde kwaliteitsjournalistiek, aldus nog Vandermeersch.
Eind januari startte de Vlaamse Uitgeversmaatschappij met De Standaard Espresso, een krant op tabloïd-formaat die een halve euro kostte. De compacte krant wilde vooral de internetgeneratie aanspreken door een actief, mobiel en stedelijk publiek snel en toch grondig te informeren.
vvj(20/07/2005)
Ik was zelf een trouwe lezer van de standaard espresso. Ik vond het een zeer goed initiatief. Spijtig genoeg sloeg het niet genoeg aan bij de jeugd, of de verwachtingen lagen te hoog. Maar toch blijf ik erbij dat dit hetgene is dat wij, de jeugd, nodig hebben. Deze krant was de perfecte instap voor de jongeren om het nieuws te volgen. in de espresso stond er iets over... even kijken in de standaard of morgen wat zij er meer over te zeggen hebben. met gevolg dat je op die manier meer kranten gaat lezen.
Ook een goed initiatief is karrewiel op ketnet. een jongeren journaal. spijtig genoeg is er geen versie meer tussen karrewiel nieuws en het journaal, een journaal voor jongeren tussen 16 en 21. en laat dit dan het 18 uur journaal vervangen. Goed idee?
Groetjes
Jelle
|