Enkele post bekijken
Oud 15th May 2012, 21:19
sarah.schrauwen sarah.schrauwen is offline
Registered User

Ik werd verrast door deze cijfers! Ik wist reeds dat jongeren heel veel met hun gsm bezig waren, maar dat er zoveel sms-berichten verzonden werden, daarvan was ik me niet bewust. Ik hoorde wel eens verhalen van zussen die zelfs binnenshuis met elkaar berichten stuurden via hun gsm - wat absoluut nutteloos is - maar ik dacht dat dit eerder uitzonderingen waren. Een sms is gemakkelijk om met elkaar in contact te blijven en om je sociale contacten te onderhouden, maar 71 smsjes per dag is wel heel veel! Ook het aantal kinderen dat een smartphone heeft deed me even duizelen. Wat moeten deze kinderen in hemelsnaam met zo'n dure gsm? Ik begrijp dat peer pressure hier een grote rol in speelt, maar als ouder geef je je kind toch niet zo'n dure gsm? Het belangrijkste is dat dit technologisch snufje kan bellen en berichtjes kan sturen, meer heb je toch niet nodig? Zeker niet als 12-jarige... Het wordt tijd dat de kinderen loskomen van de 'virtuele' wereld en terug bewust in de echte wereld terechtkomen. Kunnen contacten via netwerksites en via de gsm nog wel echt tellen als echte sociale contacten? Ik betwijfel dit.
Met citaat antwoorden