15th May 2012, 09:55
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben het eens met Sanne hier onder.
De laatste tijd is er enorm veel vraag naar opvang voor kinderen. Er zijn wachtlijsten om 'U' tegen te zeggen. Wanneer er dan eens een plekje vrij komt, nemen de ouders dit inderdaad direct aan.
Ook omdat er zoveel vraag is naar opvang, denk ik dat er niet echt 'geïnspecteerd' wordt bij de kandidaat opvangtehuizen. Misschien wordt iemand al snel goed gekeurd om zo vele andere mensen uit de nesten te helpen.
Ik ben zelf niet echt op de hoogte van hoe het in zijn werk gaat om een kind naar opvang te sturen of om te beginnen als onthaalmoeder.
Wat ik wel weet, is dat het moeilijk is om 'binnen' te geraken. Ik word vaak opgeroepen als babysit omdat er in de crèche geen plek was. Voor mij is dit goed (leuke bijverdienste), waarschijnlijk goedkoper dan het kind naar de opvang te doen.
De opvang zit overal vol, dus de onthaalmoeders hebben veel kinderen om op te letten. Jammer genoeg zijn sommige onthaalmoeders niet erg stressbestendig en dit kan leiden tot 'gevaarlijke situaties'.
Chapeau voor de mensen die het wel goed doen, maar er is soms te weinig kritisch gezocht of dit opvangcentrum wel goed is voor kinderen. Door de haast van de ouders, zijn ze soms al met weinig tevreden.
|