Enkele post bekijken
Oud 14th May 2012, 19:40
Jasmien.Mertens Jasmien.Mertens is offline
Registered User

Ik vind dit ook een zeer goede maatregel. Al is mij vanuit het artikel niet helemaal duidelijk of het in de praktijk wel degelijk een effect zal hebben. Zullen er effectief controles worden uitgevoerd en is het dan nog mogelijk om pesticiden aan te schaffen zonder licentie? Voorstanders van pesticiden zullen waarschijnlijk wel zijpoortjes vinden...

Natuurlijk is het wel goed dat zulke maatregelen genomen worden. Pesticiden zijn niet enkel schadelijk voor de dieren en planten in de omgeving, maar ook voor de gebruikers en hun omgeving. Een van mijn grootouders heeft longkanker gekregen, waarbij het veelvuldig gebruik van pesticiden de belangrijkste oorzaak was.
Hopelijk zal de verplichte test dan ook aan alle landbouwers en andere professionele gebruikers duidelijk maken dat het gebruik van pesticiden zeer ongezond is. Er zou ook nu al informatie moeten gegeven worden over alle mogelijke alternatieven. Zo krijgt iedereen de kans om al (gedeeltelijk) over te schakelen naar milieuvriendelijke manieren.
Met citaat antwoorden