14th May 2012, 14:45
|
Registered User
|
|
|
|
Ik heb een tijdje geleden een lezing bijgewoond van Luc Swinnnen, hij studeerde geneeskunde aan KUL maar houdt zich nu al een hele tijd professioneel bezig met stressmanagement. Daar vertelde hij dat hij op zijn vrije dag, zondag, absoluut geen mails leest. Het eerste wat hij maandagochtend dan ook doet, is het deleten van alle mails die hij op zondag gekregen heeft, zonder dat hij deze eerst leest. Als rede gaf hij dat hij maandagochtend niet wil 'verspillen' aan het lezen van mails die zijn werknemers hem hadden gestuurd op hun vrije dag. Zo moedigde hij hen aan om op zondag een volledige dag vrijaf te nemen zonder ook maar even aan het werk te denken!
Ik stond daar toch wel even versteld van, maar ik begrijp de mening van Luc Swinnen. Het is echt belangrijk dat je tijdens je vrije dagen ook echt vrijaf neemt en niet nog snel een telefoontje voor het werk doet, of nog snel wat mails schrijven, enz... Want zoals er in het artikel geschreven staat, kan dit volgens mij inderdaad echt tot meer stress leiden.
|