14th May 2012, 00:03
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Niels Olieslagers
Als je meer dan 100 kilogram weegt is sporten ook niet altijd zo evident. Gaan joggen/lopen zal je waarschijnlijk enkel twee kapotte knieën opleveren.
|
Hiermee ben ik het niet eens. Als je 100 kg weegt, is lopen inderdaad niet ideaal, maar er zijn tal van andere sporten. Zo kan je gaan fietsen (of een hometrainer kopen) of gaan zwemmen. Dit zijn sporten die je perfect kunt uitoefenen als je 100 kg weegt.
Veel te veel mensen willen inderdaad afvallen op een gemakkelijke manier (zoals een pilletje). Dit is in mijn ogen maar een voorlopige oplossing. Wanneer die mensen hun doel bereikt hebben en stoppen met het nemen van pillen, zetten ze hun vorig leefpatroon gewoon verder. Ze zullen nog steeds niet sporten en hun voedingspatroon is ook nog steeds niet wat het moet zijn. Daarom vind ik dat mensen op de natuurlijke manier moeten afvallen. Als ze dan hun doel bereiken, beseffen ze hoe lastig het is geweest om af te vallen. Hierdoor gaan ze zeker niet meer vervallen in hun oude gewoontes.
Ik las hier ook dat je met een half uur sport in de week obesitas kunt voorkomen. Een half uur sporten in de week is natuurlijk véél te weinig. Iedereen zou moeten proberen om een uurtje per dag te sporten. Zo heb je op het einde van de week 7 uur gesport, dat is toch zeker niet overdreven?
|