12th May 2012, 18:16
|
Niels Olieslagers
|
|
|
|
Met de stelling 'het enige wat zware mensen moeten doen is bewuster eten en bewegen' van Yana ga ik niet helemaal akkoord. Voor velen zal een gezonder voedingspatroon en een aantal uren sport/beweging per week wel degelijk een verschil maken, maar volgens mij is dit niet bij iedereen het geval. Als je al jaren ongezond eet, is het niet zo makkelijk om plots je eetgewoonten drastisch om te gooien. Als je meer dan 100 kilogram weegt is sporten ook niet altijd zo evident. Gaan joggen/lopen zal je waarschijnlijk enkel twee kapotte knieën opleveren. In dergelijke gevallen denk ik dat zo'n pil eventueel wel kan helpen. Verwacht ook geen wonderen, hoogstwaarschijnlijk helpt die pil enkel om geleidelijk af te vallen in COMBINATIE met sport en gezondere voeding. Dat wil dus zeker niet zeggen dat je niets van beweging nodig hebt en je je nog steeds kan volproppen met ongezond voedsel bij het innemen van deze pil. Vergelijk het met de middelen om te stoppen met roken. Naast bijvoorbeeld nicotinepleisters heb je nog steeds karakter nodig om sigaretten volledig uit je leven te verbannen. Er zullen waarschijnlijk ook wel wat neveneffecten aan verbonden zijn. De huidige dieetpillen op de markt hebben op dat vlak alvast geen goede naam.
|