Enkele post bekijken
  #4  
Oud 12th May 2012, 15:37
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Door de uitkeringen zo drastisch te verlagen gaan ze voor een klein percentage een uitdaging geven om te gaan werken maar ik betwijfel of ze er heel veel goeds mee doen. Er zullen er altijd wel zijn die hier een uitzondering op gaan maken. Mensen waarvoor deze uitkeringen bedoelt zijn worden gestraft omdat er andere zijn die misbruik maken van het systeem. Ik ben het er mee eens dat er iets aan gedaan moet worden maar niet op deze manier. 2 krantenartikels naast elkaar: 'bedrag uitkeringen daalt' en 'meer armoede in Vlaanderen.' Als gezinshoofd zak je tot ong. 1000 euro. Krijg dan je rekeningen nog maar eens betaald. Hoeveel alleenstaande ouders zijn er wel niet die moeilijk werk vinden in combinatie met het gezin en noodgedwongen op een uitkering leven terwijl ze werk zoeken? En neen, ik ben niet een van die mensen die een uitkering krijgt en zichzelf benadeelt voelt. Ik denk gewoon dat er andere opties zijn. Zoveel laaggeschoolde die een uitkering krijgen. Zorg dat deze mensen een opleiding gaan volgen, beperk de uitkeringen in tijd en koppel er voorwaarde aan. Vele mensen die een uitkering krijgen zitten in een vicieuze cirkel waar ze niet uit geraken. Doe daar iets aan i.p.v. de uitkeringen nog eens te verlagen en zelf je portemonnee aan te vullen. Nu ja, voor zover mijn mening natuurlijk.
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
Met citaat antwoorden