Enkele post bekijken
Oud 11th May 2012, 00:42
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

Ik ben er vrij gerust in dat de wereld (en ook de mensheid) nog niet zo snel zal vergaan. Het is zo dat de broeikasgassen veel schade toebrengen aan de aarde. Deze broeikasgassen zijn dan weer afkomstig van fossiele brandstoffen. Het is echter zo dat we momenteel sneller fossiele brandstoffen verbruiken dan dat deze brandstoffen geproduceerd kunnen worden. Als we zo blijven doorgaan, zijn er binnen 50 jaar gewoon geen fossiele brandstoffen meer en dus zullen er ook een pak minder broeikasgassen worden uitgestoten. En ik hoor iedereen nu al denken, we kunnen toch niet zonder deze fossiele brandstoffen? Natuurlijk kunnen we hier niet zonder, maar ik ben er ook van overtuigd dat deze nooit op zullen geraken. Hiervoor is er namelijk het marktmechanisme! Als er nog maar heel weinig overblijft van een bepaald 'product' (fossiele brandstoffen in dit geval), dan gaat de prijs van dit product zo erg de hoogte in, dat het niet meer betaalbaar is voor de gewone mens. Dit merken we nu al aan de benzine die maar de hoogte in blijft gaan. Binnen enkele jaren kan de gewone mens dit niet meer betalen, waardoor we niet anders kunnen dan "groene wagens" te gebruiken. Wanneer binnen 50 jaar de fossiele brandstoffen bijna op zijn, is iedereen nu eenmaal genoodzaakt om over te schakelen op groene energie. Hierdoor gaat het aantal broeikasgassen sterk verminderen en dit gaat onze aarde enkel goede komen...
Met citaat antwoorden