Enkele post bekijken
Oud 9th May 2012, 17:30
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User

Ik ben het niet eens met de mening van Katelijne. Als ze de scholen gaan verplichten om ASO, TSO en BSO in te voeren worden de BSO'ers juist wel beschouwd als minderwaardig. Daar ben ik zeker van overtuigd van omdat de leerlingen dan juist weten wie er allemaal in BSO zit. Je denkt dat dit niet gebeurt maar je zou er nog van verschieten hoe jongeren tegenover elkaar doen enkel en alleen over een studierichting. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar ik denk niet dat er veel leerlingen van het ASO omgaan met die van BSO. Het klinkt misschien cru maar toch gebeurt het zo.
Door het afschaffen van ASO, TSO en BSO krijgen de leerlingen meer tijd om een studiekeuze te maken. Dit vind ik persoonlijk veel beter omdat ze nog juist van de lagere school komen. De leerlingen kennis te laten maken met verschillende vakken vind ik helemaal geen slecht idee. Ik denk alleen daardoor dat ze de juiste keuze kunnen maken anders gaan we weer van een watervalsysteem spreken. Na da lagere school zijn het meestal de ouders die een keuze maken voor hun kind wat zeker niet de bedoeling is! Het zijn nog altijd de jongeren die jarenlang op de schoolbanken moeten zitten en niet de ouders.
Met citaat antwoorden