Enkele post bekijken
  #2  
Oud 8th May 2012, 18:13
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Ik ben het er mee eens dat de eerste graad moet hervormd worden naar een algemenere richting. Ik vind het persoonlijk jammer dat ik nooit de kans heb gekregen om meer technische dingen uit te proberen en op deze manier weet ik dus niet of ik goed ben in één van deze dingen. Ook heb ik gemerkt dat veel van mijn vriendin in het middelbaar verkeerd hebben gekozen met als gevolg dat deze verschillende keren gewijzigd zijn van richting. Dit kan verholpen worden in de eerste graad door het nieuwe systeem. Waar ik nog niet helemaal achter sta is het systeem voor de tweede en derde graad. Misschien is dit omdat het nogal vaag voorkomt in het artikel. Als ik het juist begrepen heb kan je op deze manier ook geen nieuwe richtingen 'creëren' zoals bijvoorbeeld de combinatie tussen kunst en taal. Ik vind dat hier nog verder over nagedacht moet worden. Een systeem zoals in Amerika lijkt mij wel een goed idee. Op deze manier kunnen de leerlingen vele verschillende vakken nemen en zitten ze naargelang hun niveau in klas 1, 2, 3 of 4 voor dat bepaalde vak. Dit zou er bijvoorbeeld al voor kunnen zorgen dat een leerling die minder goed in wiskunde is nog wel talen zou kunnen volgen op een moeilijker niveau. Deze leerling zou dan bijvoorbeeld voor Wiskunde in niveau 1 zitten en voor talen in niveau 3. Het niveau kan aangepast worden naargelang de inzet van de leerling. Momenteel is dit nog niet mogelijk in het onderwijs en als een leerling moeilijkheden heeft met wiskunde moet deze bijna automatisch een ook lager niveau van talen bestuderen.
Met citaat antwoorden