![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
8th May 2012, 11:44
|
Registered User
|
|
|
|
Je kan zeggen als je dit artikel leest dat sociale media negatief is. Maar als je het goed genoeg gebruikt is het helemaal niet negatief. Ik kan perfect begrijpen dat werkgevers hun werknemers af en toe al wel eens willen controleren door op facebook naar hun profiel te gaan kijken. Wie wil er niet goede werknemers die zich inzetten voor hun job en eerlijk zijn als ze met ziekteverlof en dergelijke zouden zijn. Ik vind wel dat je als baas je werknemers niet mag ontslaan als ze foto's erop zetten als ze in het weekend met een pintje op een foto staan, maar wel als die werknemer zogezegd al een hele week doodziek thuis is. Wij als toekomstige leerkrachten gaan nog meer moeten oppassen met de foto's en statusupdates die we op facebook plaatsen. Wij hebben namelijk een voorbeeldfunctie en welke leeftijdsgroep is het meest aanwezig op facebook? Inderdaad, de leerlingen waar wij les aan gaan geven. Mijn mentor PAV heeft eens gezegd tegen mij dat ze een stagiair had, die bevriend was met alle leerlingen waar ze stage aan moest geven, maar terwijl had ze wel op facebook foto's staan waar ze zo goed als altijd dronken en halfnaakt op stond. Dit is zeker niet verantwoord. Er is zeker niets mis mee om facebook te hebben, maar als toekomstige leerkrachten is het toch het beste om je profiel sowieso al te beveiligen zodat leerlingen alleen je profielfoto zouden kunnen zien (laat die profielfoto dan ook een deftige foto zijn) en let op met wat je op facebook zet. Zoals het artikel aangeeft, kan je zeker ontslagen worden door een slecht imago op facebook!
|