7th May 2012, 20:35
|
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Belinda.Vandenbempt
Leerlingen begroeten leerkrachten met 'hoi', 'hi' of 'hallo'. Ik kan het niet laten, maar begin dan steevast het liedje van K3 te zingen ('Wie heb ik aan de lijn, hallo, hallo,...). Het komt tof over, dat lijdt geen twijfel, maar ik vind wel dat we jongeren op het hart moeten drukken dat er zoiets bestaat als een verschil, met name het verschil hoe ze zich gedragen of hoe ze omgaan met hun vrienden en familie en anderzijds hoe ze zich normaal gedragen tegenover onbekenden, ouderen, leerkrachten, ...
|
Ik snap niet goed waarom leerlingen geen hallo mogen zeggen? Ik vind het zelfs heel beleefd als er leerlingen binnen komen en 'Hallo mevrouw' zeggen in plaats van gewoon binnen te komen zonder iets te zeggen.
Ik heb nu al 2.5 jaar ervaring met verschillende scholen en richtingen en ik ben al blij dat ik leerlingen 'gij' afgeleert krijg. Dat ze me aanspreken met je of jij. En dat ze zeker en vast geen woorden als 'jom' gebruiken.
U is een stap te ver voor sommige leerlingen denk ik. Gewoon met algemene beleefdheid ben ik al heel blij. Met dingen zoals "mevrouw, kan je even komen helpen?" in plaats van "kunde is effkes komen".
|