7th May 2012, 18:01
|
Registered User
|
|
|
|
Ik verschoot toch ook wanneer ik dit artikel las! Laten mensen zich echt afschrikken door de naam van het kind?! Zoals Laura zegt, heeft de naam van het kind toch niets te maken met de opvoeding dat hij/zij zal krijgen?
Ik vond het ook wel bizar om te lezen dat sociale werkers aanraden om de geboortenaam te behouden. Alhoewel, bizar is niet het juiste woord, ik heb eerder mijn bedenkingen. Wanneer het gaat over een baby, en de ouders voelen zich daar veel beter bij, kan het toch geen kwaad dat de naam nog wordt veranderd? Als het kindje al bijna een jaar is, of ouder, dan begrijp ik wel dat je best de oorspronkelijke naam behoudt. Maar geldt deze 'regel' dan enkel over kinderen die geadopteerd worden uit het land zelf of ook wanneer je een kindje adopteert uit het buitenland? Want ik heb zelf een geadopteerd zusje uit China. Zij was 11 maand toen ze naar België kwam (wat dus op de rand is om haar naam te veranderen). Maar Shu-Ming Zhu als naam behouden is toch niet ideaal als je hier in België komt wonen? ..
|