Enkele post bekijken
Oud 6th May 2012, 21:45
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User

Ik denk persoonlijk niet dat deze resultaten zorgwekkend zijn. Het is vrij normaal dat een 15-jarige zegt dat hij niet graag naar school gaat. Hiermee bedoelt de jongere gewoon dat hij liever andere dingen doet zoals sporten, winkelen, op vakantie gaan, ... Ik heb zelden iemand van die leeftijd horen zeggen: "Ik ga graag naar school". Naarmate ze ouder worden en vakantiewerk beginnen doen, verandert deze houding meestal wel. Ze merken dan op dat werken niet zoveel beter is. Als ze dan ook nog eens opmerken dat ze veel minder vakantie (en vrije tijd) hebben als ze gaan werken, dan beseffen ze heel gauw dat ze het niet zo slecht hebben op school.
Een groter probleem is dat jongeren niet willen leren en daardoor slechte resultaten behalen. Zeker als deze jongeren slim genoeg zijn om het ver te schoppen op school. Deze jongeren zouden eens moeten stilstaan bij hun toekomst. Wat willen ze later gaan doen? De school zou wat aandacht moeten besteden aan dit aspect. De leerlingen moeten een doel hebben om te studeren. Veel leerlingen zitten op school en denken bij zichzelf: "Waarom leer ik dit nu allemaal?" Als leerlingen de leerlingen een toekomstvisie hebben, dan kunnen ze hier naartoe werken. Ze beseffen dan dat ze werken in functie van hun toekomst. Dit is iets dat vaak over het hoofd wordt gezien in de scholen...
Met citaat antwoorden