Enkele post bekijken
Oud 6th May 2012, 20:27
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Meisje (12) dwingt jongen om vriendinnetje te verkrachten

Om op de vraag van Greet te antwoorden, volgens mij is er wel degelijk iets mis met onze samenleving. Ik kan nog steeds niet geloven dat een meisje van twaalf in staat is om twee andere mensen, waarvan één iemand ouder en van het andere geslacht, te kunnen domineren in zo een extreme situatie? Dan moet er toch iets zwaar zijn misgelopen tijdens haar opvoeding of in het milieu waar zij is opgegroeid? Het is natuurlijk begrijpelijk dat jongeren gaan experimenteren met elkaar, en tegenwoordig gebeurt dit alsmaar vroeger en vroeger! Toch is dit eigenlijk gewoon niet om onder mensen te brengen.
Ik wil zeker ook niemand op voorhand veroordelen! Het meisje kan misschien niet 100% verantwoordelijk worden waarom ze dit heeft gedaan, maar toch is ze in mijn ogen niet volledig onschuldig. Ze is nog steeds de dader van de feiten! Wat betreft de jongen moet ik zeggen dat ik helemaal met hem meeleef! Als veertienjarige ben je midden in de puberteit, sommige jongens hebben het daar al moeilijk mee. Dus ik begrijp volledig dat hij eigenlijk voor zijn omgeving niet wou afgaan! Toch ben ik ook van mening dat ook de jongen enige schuld treft, vooral het feit dat hij er nooit meteen is mee naar buiten gekomen. Achteraf is het natuurlijk wel handig om te zeggen wat er moest gebeuren, maar wat er in deze jongeren op die moment is omgegaan zullen wij waarschijnlijk nooit weten! Maar wat ik wel weet, is dat er dringend iets moet gebeuren met oog op de jongeren van vandaag. Heel de samenleving is doordrongen door negatieve berichten, en dat moet dringend stoppen!
Met citaat antwoorden