Enkele post bekijken
Oud 6th May 2012, 17:31
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Gianni.Claes
Ik snap dat mensen tegen het uniforme zijn, dat wie al een laptop of tablet van een ander merk heeft, geen nieuwe iPad wil gaan kopen. Toch zie ik als 'informaticus' ook de technische problemen die dit kan veroorzaken.
Ik neem aan dat iedereen wel het probleem kent van programma's die hij of zij enkele jaren geleden gebruikte op Windows XP en nu op Windows Vista/Windows 7 niet meer werken?
Wel, bij tablets van verschillende merken en dus mogelijk met verschillende besturingssystemen zal dit niet anders zijn. De kans bestaat dat de leerkracht een programma gebruikt dat prima werkt op bijvoorbeeld een iPad, maar een tablet van een ander merk dan weer kan doen vastlopen.

Ik ben ook eerder tegen het uniforme, aangezien deze dingen veel geld kunnen kosten. Maar bovenstaande om toch maar even het technische weer te geven.

Ik ben het volledig met je eens.
In de meeste scholen opteren ze voor de ipad omdat zij grotendeels begonnen zijn met tablets en omdat er zoveel educatieve 'apps' geschreven zijn voor de ipad. Deze kan je niet op andere tablets gebruiken.
Ik geef maar een voorbeeld, je kan voor biologie een app downloaden van het menselijk lichaam en die zijn grafisch heel mooi en ook heel leerrijk.
Dit kan je dus niet op elke tablet installeren.

Ik ben toch meer voorstander van de school die ze zelf aankoopt, net zoals je vroeger laptops had in een school en die je dan reserveert.(terwijl nu in de meeste scholen vaste computers staan)
In de school waar ik nu een interim doe is dit het geval. Zij hebben een koffer met Ipads die gereserveerd kan worden. Want in elke les gebruik je dit toch niet. Dat komt misschien later wel, maar daar zijn we nu nog niet aan toe.
Met citaat antwoorden