Enkele post bekijken
  #2  
Oud 6th May 2012, 13:35
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
SP.A vraagt euthanasie voor minderjarigen dementerenden

Op de radio in de wagen ving ik al iets op over dit artikel. Mevrouw Vanlerberghe was aan het woord en ik hoorde haar zeggen: 'De maatschappij is klaar voor een tweede ethische revolutie.' Bij deze uitspraak sluit ik mij zeker aan. Er moet meer duidelijkheid geschept worden rond het thema euthanasie. Vaak is er nog veel onduidelijkheid en dat is begrijpelijk. De formuleringen rond euthanasie zijn te vaag zoals al werd aangehaald en het is daarom moeilijk om te oordelen over wanneer euthanasie kan worden toegepast. Extra duidelijkheid over de criteria en wie beslist over de toepassing van euthanasie kan zeker geen kwaad!

Ik steun de idee dat de euthanasiewet moet herzien worden. Wel moet ik toegeven dat ik het net iets moeilijker heb met het euthanaseren van kinderen. Dementerende mensen zijn veelal oudere mensen die zelf hebben kunnen beslissen of ze al dan niet geëuthanaseerd willen worden. Jonge mensen laten euthanaseren daar heb ik het wel moeilijk mee, maar ik besef dat vele jonge mensen maar één uitweg meer zien. Ik vind het jammer dat jonge mensen uit het leven moeten stappen door de miserie waarin ze zijn terechtgekomen. Toch vind ik een aanpassing van de euthanasiewet ook voor jonge mensen een goed idee.

Iedereen heeft het recht om te beslissen over zijn/haar leven en daar moeten andere mensen zich bij neerleggen.
Met citaat antwoorden