Enkele post bekijken
  #7  
Oud 5th May 2012, 13:21
Jasper.Deschuyter Jasper.Deschuyter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 101
Bij de aanschaf van een nieuwe computer of laptop wordt er vaak een zogenaamde 'trial' versie gegeven van een antivirusprogramma, vaak McAfee of Norton. Na 2 of 3 maanden vervalt deze trial versie en moet je zogezegd het product effectief aanschaffen om beveiligd te blijven. Niets is minder waar natuurlijk, aangezien er talloze alternatieven bestaan die volledig gratis zijn voor thuisgebruik. Ik denk zo maar even aan Avast! of AVG, om er nu maar twee op te noemen.

Naar mijn gevoel zijn er veel mensen die de meldingen 'koop nu dit antivirusprogramma om beveiligd te blijven' negeren en bijgevolg niet beschermd zijn als ze op het internet surfen.

Toen mijn grootouders enkele maanden geleden een laptop gekocht hebben, heb ik samen met mijn vader enkele A4 papieren vol geschreven waar stap per stap opgeschreven staat wat ze moeten doen om een mail te schrijven, word documenten te openen en noem maar op. Voordat we de laptop ook effectief aan m'n grootouders gaven hadden we alvast de trial versie verwijderd en het gratis antivirusprogramma Avast! geďnstalleerd. Dit is een zeer gebruiksvriendelijk programma dat zich automatisch update, iets wat voor ouderen enorm handig is. Ik denk dat het daarom verstandig is dat de familie zich engageert om de grootouders op weg te helpen met het gebruik van een laptop want "A little help can go a long way".
Met citaat antwoorden