Enkele post bekijken
Oud 5th May 2012, 09:29
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos

Ik vind dit een zeer goede zaak. Er zijn nog steeds te veel baby's en kinderen die in een instelling moeten opgroeien en dan is een pleeggezin uiteraard een veel betere oplossing. Het vele administratieve werk en de andere bijkomstigheden schrikken veel mensen af om een kind te adopteren. Als ze heel deze papierwinkel en screenings een tweede keer moeten doorlopen, denk ik dat veel mensen passen, en blij zijn dat ze al één kind hebben kunnen adopteren.
Ik vind het terecht dat bij een eerste adoptie deze screenings en dergelijke wel veel tijd in beslag nemen. Het kind dient op te groeien in een gezin dat emotioneel en financieel in staat is om het op te voeden. Vele mensen weten niet waar ze aan beginnen dus is deze procedure zeer belangrijk. Bij een tweede adoptie ligt dit anders,... Omdat men al een kind heeft geadopteert kan men daaruit afleiden of de ouders het al dan niet goed doen. Het is inderdaad wel belangrijk dat men gaat onderzoeken hoe de familie reageert op een adoptiekind, maar zoveel tijd zal dit niet in beslag nemen.
Met citaat antwoorden