Enkele post bekijken
  #2  
Oud 4th May 2012, 10:58
Elise_v Elise_v is offline
Elise Vrins
 
Geregistreerd op: Feb 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 100
Ik ben het eens met wat er in het artikel wordt gezegd over het feit dat deze aankoop per se een iPad moet zijn... Geef kinderen toch de keuze om nog steeds hun eigen materiaal uit te kiezen, waar ze graag met werken en handig met kunnen omgaan!

Ik begrijp wel dat de school probeert om hip te zijn en dat ze willen meegaan met de nieuwste technologieën maar volgens mij is er gewoonweg niet genoeg vraag naar zulk onderwijs. Nu gaan ze, zonder dat ze er specifiek om vragen, alle leerlingen verplichten deze aankoop te doen en dus verplichten om te schakelen naar een volledig ander onderwijssysteem? (Ja, ik ben van mening dat we naar een volledig ander onderwijssysteem gaan zo omdat de manier van lesgeven helemaal verandert. Interactie met de klas zal moeilijker zijn als iedereen naar zijn/haar eigen schermpje zit te staren, al dan niet spelletjes spelend (wat ook moeilijk te controleren valt).)

Ik ben voor de verdere integratie van ICT in het schoolgebeuren, dat wel, maar er zijn grenzen. Laat leerlingen af en toe een laptop of iPad meenemen naar school, werk met webquests, etc. maar maak niet énkel gebruik van zulke technologieën. We kennen de gevolgen op LT helemaal nog niet.
Met citaat antwoorden