3rd May 2012, 17:05
|
Registered User
|
|
|
|
Ik vind het zelf ook een goed initiatief. Het kan in het begin misschien wat raar klinken: 'ik geef me op als orgaandonor op facebook'. Maar als je er verder over nadenkt, dan is het echt wel een goed idee. Mensen die een orgaan nodig hebben kunnen zo op een gemakkelijke en snelle manier in contact komen met orgaandonors. Zo'n initiatief toont nog meer eens dat sociale netwerksites niet altijd als negatief moeten bestempeld worden. Als de netwerksites op een goede manier worden gebruikt, kan het echt wel positief zijn.
Voor de orgaandonors zelf heb ik wel veel respect. Ik kan me voorstellen, ook al is het zonder problemen dat je een orgaan afstaat, dat het toch een grote beslissing is die je neemt. Als iemand in mijn naaste familie ofzo een orgaan nodig heeft en ik ben een goede match, dan zal ik geen seconde twijfelen, maar gewoon een orgaan afstaan, zonder dat je weet naar wie het gaat of dat je die persoon kent of niet? Ik weet niet of ik dat ooit zou doen. Dus heel veel respect voor de mensen die het wel willen afstaan. En op welke manier kan je het snelst zoveel mogelijk mensen bereiken door te laten weten dat je je wel als orgaandonor wil opgeven? Inderdaad, facebook is waarschijnlijk de snelste en gemakkelijkste manier, dus alleen maar positieve reactie van mij.
|