Enkele post bekijken
Oud 3rd May 2012, 10:19
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos

Nieuw boek Wilders zorgt voor ophef

De Organisatie van Islamitische Samenwerking (OIC) is verbijsterd over het nieuwe boek van de Nederlandse PVV-leider Geert Wilders. Volgens het grootste samenwerkingsverband van moslimlanden is het boek niets anders dan een herhaling van de haatcampagne van Wilders tegen de islam waarmee hij volgens de OIC zijn vrijheid van meningsuiting misbruikt.

Wilders is momenteel in de Verenigde Staten om zijn boek "Marked for Death: Islam’s War Against the West and Me" te promoten. Tijdens een van de bijeenkomsten riep hij moslims in de hele wereld op de islam te verlaten.

Als Wilders de baas van de wereld zou zijn, zou hij de islam niet verbieden, maakte hij donderdagochtend duidelijk tijdens een interview met de Amerikaanse presentator Glenn Beck.

"Ik wil minder islam", zei Wilders. Hij stelde ook dat de Europese Unie (EU) verloren is en binnenkort zal instorten. "Europa is het slechtste wat ons ooit is overkomen", aldus Wilders, die eerder deze week aankondigde dat de PVV wil dat Nederland uit de EU stapt. "We zijn onze nationale identiteit verloren."

De extreem conservatieve Beck toonde zich in het interview kritisch over de ideeën van Wilders, zoals zijn oproep om de islam te verlaten. Volgens Beck kunnen gematigde moslims het geloof van binnenuit veranderen.

Wilders was deze week ook in New York, waar hij een lezing gaf en werd geïnterviewd door de rechtse nieuwszender FOX News. Woensdag vloog hij naar Dallas voor zijn gesprek met Beck. De controversiële presentator, die Wilders in 2010 nog een fascist noemde, was tot vorig jaar presentator van FOX News. Nu heeft hij een eigen radioprogramma en een tv-show op zijn betaalwebsite.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120503_022
Mijn mening: Ik kan het begrijpen dat dit soort boeken voor ophef zorgen. Zeker omdat het geschreven is door Geert Wilders die al meermaals zijn haat voor de Islam bekend maakte. Ik zelf heb geen probleem met dit boek want niemand zal gedwongen worden om het boek te lezen. De uitspraken die hij over de Islam doet vind ik wel overdreven. Hij hoeft niet te zeggen dat de moslims uit hun geloof moeten stappen want dit is een vrije keuze. Vrije meningsuiting mag en is goed (iedereen zal trouwens wel een mening hebben over de Islam), maar de extreme manier van Wilders is overdreven.
Met citaat antwoorden