Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2012, 22:47
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Origineel gepost door Jesse Branckaerts:
Citaat:
Ze moeten ginds eens dringend uit hun grot komen en inzien dat de wereld al lang niet meer draait rond religie.

Voor onze (kleine) samenleving misschien niet meer, maar ik denk dat er miljarden christenen, moslims, hindu's, ... zijn die daarover wel eens in discussie willen treden. Ook veel westerlingen trouwens, als je het mij vraagt zit deze dominee ook nog in een grot om jouw woorden te gebruiken.
Wat hier gebeurt is gewoon een spelletje wij tegen zij. De moslims doen dit, wij reageren met dat, zij reageren met dit, zij met dat. Héél volwassen. De schuld ligt bij beide kanten als je het mij vraagt.

Wat in Iran gebeurt, is een probleem van mensenrechten, niet van religie. Miljarden (vreedzame) moslims schofferen door als een Nazi (sorry om die mannen er weer bij te halen, maar het is relevant deze keer) boeken te verbranden gaat het probleem daar heus niet oplossen. Dit is enkel een beetje meer haat zaaien.

Het ergste vind ik dan dat al die dingen gebeuren onder de vlag van god. God, Allah, Jezus, Mohammed,... ze worden allen gebruikt als excuus om de medemens te pijnigen. Ik ben een atheïst, maar ik weet wel dat de basisboodschap van het hele zootje is: "Wees allemaal een beetje vriendelijk voor elkaar." Moesten al die gelovigen nog maar half zo gelovig zijn als ze zeggen, dan hadden we morgen wereldvrede volgens mij.