Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2012, 22:26
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User

Ik vind het een beetje onrustwekkend dat een mens op één week en door één artikel helemaal onderuit kan worden gehaald. Wat de Humo hier doet is niet veel beter dan de werkwijzes van de Story. Ze werken volgens het principe "waar rook is, is vuur". De mensen lezen dit en meteen denken ze:" Zoiets verzin je niet, daar zal wel iets van waar zijn." Dan staat de deur ook open voor vermeende getuigen en slachtoffers, die bovendien met geen enkele bewijzen moeten aankomen. We geloven hen op hun woord.

Het beste dat je hier kan doen is die klachten grondig onderzoeken. Volgens rechtsprocedures (we leven nog altijd in een rechtsstaat). Als er bewijzen zijn en je wordt veroordeeld door een rechtbank, dan ben je schuldig. Anders blijf je onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Vergeet niet dat dit iedereen kan overkomen. Vanaf dat je een bekende figuur bent, kunnen mensen je beschuldigen en je kan je er helemaal niet tegen beschermen. Dat vind ik een verontrustende gedachte, omdat het jouw woord is tegen dat van de ander. Stel nu dat PVDD onschuldig is, dan maakt die mens wat mee. Stel dat hij schuldig is, dan verdient hij nog steeds, zoals iedereen, een eerlijke rechtszaak.

Verder vind ik het ook geen politiek argument. Wat die mens doet heeft niets met zijn gedachtegoed te maken (waar ik geen fan van ben). Het is jammer dat dit dan gebruikt wordt om politiek te voeren. De CD&V speelt hier ook weer handig op in door te zeggen dat dit de reden is waarom hij buiten is gevlogen. Laat ons op de bal spelen, niet op de man.

Wat Jos Ghysen betreft. Zondag Josdag en Het Schurend Scharniertje klinken nu toch vreemd in de oren