Ten eerste vind ik de analyse van Nic haarscherp en ik treed hem hier volledig in bij.
Ten tweede wil ik een voorstel doen aan alle mensen die verkondigen dat asielzoekers en "immigranten die aan het OCMW zitten" het goed hebben en in luxe leven. Wissel één jaar lang met een asielzoeker of immigrant. Ze hebben een luxeleven dus je gaat geen problemen ondervinden. Elke dag champagne en kaviaar op je bord en dat natuurlijk allemaal op kosten van de staat. Ja zo werkt het wel in BelgiË
![D'oh](images/smilies/doh.gif)
Denk toch twee keer na voor je zoiets zegt. Denk je dat mensen hun mond dichtnaaien, omdat ze het goed hebben als asielzoeker? Denk je dat immigranten sneller in de criminaliteit terechtkomen, omdat ze het financieel en economisch zo makkelijk hebben? (Of denk je misschien dat het hen in het bloed zit? Want dan heb je pas echte issues.)
Ten derde dit:
Origineel gepost door Stijn Lauryssens:
Citaat:
Zo las ik juist nog van iemand op facebook die een boete gekregen had van een politieagent met Marrokaanse roots, die niet fatsoenlijk Nederlands sprak, omdat de jongeman zonder handen fietste. En de Marrokaanse politieagent voegde er droog aan toe dat als hij er niet mee akkoord ging hij maar in een ander land moest gaan wonen. Dan vind ik dat het een beetje ver begint te gaan.
|
Dus een agent, een inspecteur van de politie zou geen gezag mogen uitoefenen, omdat hij Marrokaanse roots heeft? Puur omdat hij niet van ons "ras" is? "Die niet fatsoenlijk Nederlands sprak." In die uitspraak zie ik gelukkig de ironie. Als dat de "Westerse mentaliteit" is die je bedoelt, dan is het misschien beter dat we die niet aan de mensen leren.
Als Filip De Winter die "Westerse mentaliteit" verkondigt, dan ga ik toch passen vrees ik.