Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2012, 14:41
Malou Malou is offline
Registered User

Dit is volgens mij echt niet de juiste manier om mensen te laten stoppen met roken. Want op deze manier wordt roken volgens mij alleen nog maar iets voor de rijken en dus eerder een statussymbool, en dan zit je natuurlijk weer met een ander probleem. Bij acties tegen roken en andere ongezonde dingen is het belangrijk dat men de rokers in dit geval sensibiliseert en op de hoogte brengt van de gevaren van roken, waardoor ze hopelijk uit zichzelf zullen stoppen met roken. Er zijn natuurlijk al ontelbaar veel van deze acties rond roken, maar je merkt ook dat meer en meer mensen proberen te stoppen met roken. Dit was 20 jaar geleden nog niet zo.
'Een rookvrij land' vind ik ook een beetje vreemd. Ik ga er mee akkoord dat er regels worden gemaakt rond roken, maar om het echt te gaan verbannen, vind ik wat overdreven. In mijn ogen is roken een recht dat iedereen heeft, het is de keuze van de mensen zelf of ze roken of niet. Regels om te voorkomen dat anderen hierdoor geschaad worden zijn heel goed, maar het 'afschaffen' van roken, is wat overdreven.
Met citaat antwoorden