Onderwerp: Langer kijken
Enkele post bekijken
Oud 2nd May 2012, 14:29
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User

Commerciële tv-zenders hebben weinig te bieden, tenminste dat is mijn mening. Ik zal dus zeer weinig naar een zender als bv. vtm kijken. Als er dan toch iets te zien is wat mij interesseert en ik, ongevraagd om de haverklap met leugens (reclame) word overspoeld, dan duw ik op de pauzeknop en ga even iets anders doen. Daarna spoel ik de reclame elke keer gewoon door. Probleem opgelost.

Ik kan niet begrijpen dat mensen zich nog steeds laten beetnemen. Zijn ze nog niet genoeg gewaarschuwd? In het programma Volt (op Eén) doet men wekelijks een reclametest en - als ik mij goed herinner - was er tot nu toe nog geen enkele positief.

Gebruik ik dan nooit wasmiddel X, waarvoor zoveel reclame gemaakt wordt? Jawel, maar alleen omdat ik vind dat mijn was dan heerlijk fris ruikt, zeker als hij buiten gedroogd is. Dus niet omdat wasmiddel X de was witter zou maken.

Wit, witter, witst... witte tanden. Nog zoiets. Wanneer je tandpasta Y gebruikt, dan worden anderen verblind wanneer je je mond opent. Het kan wel zijn dat je tanden netjes gepoetst zijn met dat merk, maar dat zijn ze ook met een tube die maar half zoveel kost. Goed poetsen en meerdere keren per dag en regelmatig eens in de ogen van de tandarts kijken, het is voldoende voor een frisse glimlach. Was het trouwens ook niet bewezen dat in de tandpasta's die de tanden een tintje witter maken, een schurend produkt verwerkt is dat het tandglazuur beschadigt?

Ik denk soms dat reclamemakers dikwijls in hun vuistje zitten te lachen bij het zien van zoveel goedgelovigheid. En de consument blijft het maar slikken...
Met citaat antwoorden