Enkele post bekijken
  #9  
Oud 2nd May 2012, 11:48
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door Bart.Wielockx
Caroline, ik begrijp je reactie. Maar het grote voordeel van het uitbetalen in bonnen is het volgende. Als de organisatie van Pukkelpop de tickets zou terugbetalen, kwam het verdere bestaan van het festival in het gedrang. Hetgeen ze nu gedaan hebben, heeft ervoor gezorgd dat elke persoon zijn ticket in waarde teruggekregen heeft. Concreet heeft iedereen bonnen gekregen die in totaal dezelfde waarde hebben als hun ticket.
Voor Pukkelpop zelf is de kost per persoon nu echter maar een vijfde dan wanneer ze het ticket gewoon zouden terugbetalen. Op deze manier is er toch een compensatie voor het verloren geld. Ikzelf zie het als een mooi gebaar vanwege de organisatie. We mogen niet vergeten dat Pukkelpop niet verplicht was om ook maar iets terug te geven.
Natuurlijk gaan er altijd mensen zijn die meer willen en niet tevreden zijn met de gekregen compensatie. Tenslotte mag iedereen blij zijn dat hij of zij nog kan klagen en zagen om hun geld terug te krijgen.



En toch snap ik dat er mensen zijn die niet tevreden zijn met de compensatie.
Vorig jaar stond bijvoorbeeld Eminem op het programma. Het is al jaren geleden dat hij nog in België is geweest. Dus voor vele Eminemfans was dit de moment om hem nog eens te zien.
Zij kopen dus tickets voor Pukkelpop, ze hebben hem niet gezien en zijn hun geld kwijt. Zij gaan niet naar de volgende editie gaan omdat Eminem dan niet meer komt.
Ik ben zo zelf naar een festival gegaan in Engeland om dat Eminem daar twee dagen later kwam. Ik heb nog overwogen om eerst naar Pukkelpop te gaan en dan naar Engeland maar ik vond de tickets iets te duur.

Ik heb op tv na het incident verschillende mensen gezien die in deze situatie zitten en dus niet tevreden zijn.

Ik snap wel dat mensen gelukkig moeten zijn dat ze nog leven en dat het drama was. Maar als je ineens 300-400 euro kwijt bent is dit veel geld. Zeker als je niet naar de volgende editie gaat.

Ik heb ergens een artikel gelezen dat de mensen die Pukkelpop aanklagen wel gelijk kunnen krijgen omdat er eerst afgekondigt was dat alles kon doorgaan en dan niet meer. Ik zal een proberen te zoeken of ik het nog vind.
Met citaat antwoorden