29th April 2012, 18:30
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben absoluut tegen roken, maar toch vind ik dit heel dubbel... Je kan dit gewoon niet doen... Wil de regering een rookvrij land, dan moet de regering sigaretten illegaal maken... Maar dat doen ze niet! Want dan kunnen ze niets meer verdienen op de pakjes sigaretten die -normaal gezien- verkocht werden. Roken is ook een keuze van iemand, wil een persoon roken, dan is dat zijn volste recht. Ik vind het al heel goed dat er een rookverbod is in alle openbare gebouwen en in de horeca. Zo wordt het passief roken al fors verminderd. Als je iets verbiedt of onnoemelijk duur maakt, dan zullen ze er toch aan geraken. De mensen gaan dan -zoals gezegd in het artikel- zich zeker wenden tot de zwarte markt, en wie weet wat voor veel grotere 'brol' ze dan niet roken. Ook is het enorm oneerlijk om de pakjes zo duur te maken, enkel de rijke Nieuw-Zeelander kan zich dan een sigaret veroorloven en dit ten koste van sommige arme mensen, die echt wel een zekere houvast hebben aan hun sigaret (hoe vreemd ik dit ook vind).
|