Enkele post bekijken
Oud 28th April 2012, 17:18
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User

Ik ga volledig akkoord met het feit dat we iets moeten doen aan het overgewicht van onze kinderen.
Maar ik denk dat we een aantal dingen over het hoofd zien. Zo vraagt Mathias zich af waarom scholen eens niet gaan muurklimmen of mountainbiken. Volgens mij speelt de factor geld hier een grote rol. De scholen mogen maar een maximumbedrag vragen voor uitstappen aan de ouders. De meeste scholen hebben dan de neiging om dit geld te spenderen aan 'leerrijke' uitstappen in plaats van aan sportdagen. Gevolg: de sportdagen blijven bij gewone sporten.
Ik denk dat een grote verantwoordelijkheid ligt bij de ouders zelf. Mijn ouders spoorden ons altijd aan tot minstens 1 sport beoefenen. We mochten wel zelf kiezen welke sport we deden. Soms heb ik het gevoel dat ouders hier nu te weinig tijd aan willen spenderen. Sporten wil immers zeggen, vervoeren van en naar de club... Dan is het gewoon 'handiger' als de kinderen voor tv of achter de computer blijven hangen... Volgens mij moeten we niet enkel de houding van de kinderen aanpakken maar vooral die van de ouders!!
Met citaat antwoorden