28th April 2012, 11:00
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 87
|
|
Persoonlijk vind ik het wel nodig dat men leerkrachten evalueert, zeker gedurende de eerste jaren dat deze leerkrachten op een school staan. Als directie wil je toch zeker zijn dat je leerkracht een extra aanwinst is voor je school. Je wilt een zo goed mogelijk functioneren en daar heb je natuurlijk goede leerkrachten voor nodig. Zoveel tijd vraagt het ook niet om een leerkracht te evalueren. Je volgt één lesje en je hebt nadien een gesprek met de leerkracht in kwestie, dit lijkt me geen opdracht die weken duurt. Als directie moet je natuurlijk ook objectief blijven, het is namelijk belangrijk voor de leerlingen dat ze op een goede manier les krijgen en dat ze iets bijleren.
In de school waar ik nu stage loop worden de 'nieuwe' leerkrachten de eerste vijf jaar dat ze op de school werken geëvalueerd, ik vind dit zeker een pluspunt. Door deze evaluaties zorg je voor een goed leerkrachtenteam en een goed werkklimaat.
|