Enkele post bekijken
  #4  
Oud 27th April 2012, 21:10
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Het verwondert mij niets dat één kind op vijf met overgewicht te kampen heeft. De maatschappij van vandaag heeft veel te veel te bieden wat betreft technologie. Om de zoveel weken komt er iets nieuws uit en de kinderen moeten dat hebben. Ze spelen er dan heel de dag mee en wat hebben ze gedaan? Niets! De kinderen zouden, zoals in onderstaande reacties, meer gestimuleerd moeten worden om aan sport te doen.
Eens per jaar wordt er een buitenspeeldag georganiseerd. Dan wordt er op de zender Nickelodeon niets gespeeld. Dit vind ik al een goed initiatief, maar uiteraard is er nog de Play-Station, Nintendo, computer… De verantwoordelijkheid ligt dan bij de ouders om te zeggen dat hun kind moet stoppen met spelen op de technologische spelletjes. Al deze spelletjes zijn ook niet goed voor hun gedrag en hun ogen.
Er worden ook sportdagen georganiseerd waar de kinderen tegen een lage prijs of soms gratis aan verschillende sporten kunnen deelnemen. Ik heb al een paar keer initiatielessen op zo’n sportdag gegeven op mijn tennisclub. De opkomst van het aantal kinderen was niet zo groot, maar het was toch al een begin. Als iedere gemeente probeert om iedere maand iets te organiseren voor de kinderen of op een woensdagnamiddag een sportdag organiseren, dan kunnen de kinderen proeven van de verschillende sporten en zitten ze niet op hun luie gat voor de televisie.
Met citaat antwoorden