Enkele post bekijken
  #6  
Oud 27th April 2012, 11:26
Summa.Wastyn Summa.Wastyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 47
Ik vind dit helemaal geen slecht idee. Er zijn inderdaad heel veel mensen die een huisdier kopen zonder te weten hoe je ervoor moet zorgen. Als dat dier dan lastig wordt brengen ze het naar het asiel. Want het beest was onhandelbaar.. Of erger, ze dumpen het ergens aan de kant van de baan.
Vaak is het zo dat mensen een hondenras kopen, gewoon omdat het mooi is. Maar ze hebben geen flauw benul van het temperament van die hond. Een labrador kun je nu eenmaal niet vergelijken met een rottweiler. Die hebben alletwee een andere aanpak nodig. Dat vergeten mensen soms wel eens.
Ik denk niet dat zo'n cursus mensen zou afschrikken die wel het beste voor hebben met een hond. Het hangt natuurlijk af van de cursus zelf, maar ik denk dat als mensen écht een hond willen hebben en écht er goed voor willen zorgen, ze deze cursus wel zouden volgen. Het zou in ieder geval ook een oplossing kunnen zijn voor de overvolle asielen. Als er minder vraag is naar een hond, gaat dat er ook voor zorgen dat broodfokkers minder honden kweken. Mensen zullen ook minder geneigd zijn om hun hond zomaar weg te doen, omdat zij deze nu wel (hopelijk toch) degelijk kunnen opvoeden.
Wat betreft het vergelijken van honden en kinderen. Inderdaad, honden hebben ook een opvoeding nodig, maar ik heb nog geen enkele ouder zijn kind zien vastbinden aan een boom om het dan achter te laten.
p4u12767 heeft wel een punt. Ik stel me ook vragen bij hoe ze dat allemaal gaan controleren.
Met citaat antwoorden