Enkele post bekijken
  #1  
Oud 27th April 2012, 10:58
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
Uitbaters van crèche uit Mechelen krijgen voorwaardelijke celstraf

Een moeder en haar dochter uit Mechelen, die een crèche uitbaatten, hebben beiden een voorwaardelijke celstraf gekregen omdat ze kinderen hebben mishandeld.

Zes jaar geleden stikte in hun crèche al eens een baby in zijn eigen braaksel, maar voor die feiten werden ze in beroep vrijgesproken voor mishandeling. Daardoor konden ze aan de slag blijven in hun crèche. Maar na afloop van het proces besloten enkele andere ouders om naar het recht te stappen. Zij vertelden dat de moeder en de dochter hun kinderen verschillende slagen had gegeven en hen op de grond had laten vallen.

De rechter heeft nu beslist om de moeder een voorwaardelijke celstraf van 18 maanden te geven. De dochter krijgt 8 maanden. Ze moeten zich ook allebei laten begeleiden en mogelijk gedurende drie jaar geen crèche meer openhouden.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20120427_049
Mijn mening: Ik denk dat deze mishandelingen absoluut vermeden konden worden. Als er zes jaar geleden al een proces geweest is, vind ik het raar dat dit nog heeft kunnen gebeuren. Ze waren dan misschien in beroep wel vrijgesproken, maar dan nog vind ik dat de crèche regelmatig gecontroleert moest worden op feiten zoals mishandeling. Een crèche die eerder al zulke problemen gehad heeft, moet ofwel meteen gesloten worden, ofwel blijvend en regelmatig gecontroleert worden...
Dat ze nu binnen drie jaar terug een crèche zouden mogen openhouden vind ik helemaal te gek. Dit is al de tweede maal dat ze in de fout gaan en blijkbaar leren ze niet uit hun fouten dus waarom dan nog na drie jaar een derde kans geven??
Met citaat antwoorden