Enkele post bekijken
  #3  
Oud 25th April 2012, 16:47
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
Ik vind dit zeker geen slecht idee maar er zijn ook negatieve kanten aan het verhaal. Enerzijds vind ik het goed omdat er te veel mensen zijn die niet weten wat het is om een hond te hebben. Sommige weten niet waaraan ze beginnen en na een tijd krijgt het dier geen aandacht meer en zit het hele dagen opgesloten in een hondenhok. Anderzijds vind ik het niet zo goed omdat ik vrees dat de mensen die wel het beste voor hebben met hun hond nu afgeschrikt worden en misschien geen hond meer in huis willen nemen door de cursus die er misschien bij komt kijken. Er zijn nu al heel veel honden die in een asiel zitten omdat ze geen thuis hebben, of zelfs afgemaakt worden omdat er gewoon te veel zijn. Dit zal meestal wel gebeuren met honden die een ziekte hebben, maar ook deze kunnen nu soms nog genieten van een warme thuis voor het einde van hun leven. Ik denk dat het belangrijk is dat er een signaal gegeven wordt dat de cursus enkel bedoelt is om slechte baasjes te vermijden. Het is ook belangrijk om de mensen goed te informeren over de cursus zodat ze niet afgeschrikt worden om er aan te beginnen!
Met citaat antwoorden