Enkele post bekijken
  #2  
Oud 24th April 2012, 13:20
Charissa Charissa is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 110
Ook ik was geschrokken van het hoge aantal laaggeletterden in ons land, hoewel ik vermoed dat het veeleer om mensen van een oudere leeftijdscategorie zal gaan. Leren lezen en schrijven zit nu standaard in het onderwijs geďntegreerd en door de leerplicht is iedereen nu verplicht om het te leren. Daarom denk ik dat die laaggeletterdheid in de toekomst automatisch zal verdwijnen.
Maar moeten we daarom de laaggeletterden van nu aan hun lot overlaten? Absoluut niet. Het is dus een mooi initiatief van Wablief om eenvoudig geschreven boeken over volwassen onderwerpen uit te geven. Die zijn erg moeilijk te vinden en daarom zijn laaggeletterden vaak niet gemotiveerd om te leren lezen. Ik vind het alvast een goede oplossing. Ook de kringgesprekken zijn een goed middel om de volwassenen een hart onder de riem te steken. Het is mooi dat de mensen elkaar aanmoedigen om hun lees- en schrijfvaardigheid op punt te stellen.
Het moet erg veel moed kosten om je laaggeletterdheid toe te geven en er iets aan te willen doen. Ik heb alvast bewondering voor deze mensen.
Met citaat antwoorden