Enkele post bekijken
Oud 18th April 2012, 22:45
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User

Unhappy

Dit is zeer verontrustend nieuws om te horen als toekomstige leerkracht. Ik vind het net als de anderen niet kunnen dat ouders agressief gedrag vertonen ten opzichte van leerkrachten. Zo was er ook een leerkracht LO in het gezicht geslagen door een moeder. Haar dochter kreeg een berisping. Wat ik mij dan ook afvraag is of deze dochter dan wel eerlijk is geweest tegenover haar moeder, want hieruit kan ik enkel afleiden dat de moeder het er niet mee eens is dat haar dochter gestraft werd. Ik begrijp het ook niet dat de moeder niet kan overleggen en praten met de leerkracht. Ze kon hem toch ook gewoon vragen waarom haar dochter gestraft werd? Ik vind het dan ook een zeer goed idee dat leerkrachten een cursus kunnen volgen om te leren omgaan met dit geweld. Enkele tips die daarin stonden waren vooral kalm blijven en niet terugvechten! Ik ben het er ook mee eens dat er steeds vaker naar de politie wordt gestapt. Een tip die ook werd vermeld was dat men er beter kon over praten na een geval met agressief geweld, dan er meteen de politie bij te halen.