Enkele post bekijken
  #2  
Oud 18th April 2012, 13:12
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Ik pleit er zeker voor dat er meer pleeggezinnen zich aanmelden. Zelf behoor ik ook tot een pleeggezin. 6 jaar geleden hebben wij 2 kindjes in huis genomen (broer en zus van elkaar) en ik kan het iedereen aanraden. Ok, je krijgt er inderdaad financieel zeker niets voor terug, maar (en ja het klinkt cliché, maar het is wel zo) je krijgt er veel liefde voor terug van de pleegkindjes zelf). Het vraagt soms wel wat meer moeite, ik moet bijvoorbeeld ook vaker babysitten, als mijn ouders zelf eens weg willen, maar eens je de beslissing neemt om een pleeggezin te zijn, dan doe je dat ook zonder problemen en met plezier. Het enige nadeel dat ik kan opgeven van een pleeggezin te zijn, is dat de kindjes ooit terug naar hun echte ouders kunnen gaan, dan is het verdriet om de kindjes af te geven wel zwaar. Voorlopig is dat bij ons nog niet zo het geval, want ik zou het er zelf ook heel moeilijk mee hebben om ze af te geven. Conclusie: het is raar dat er zo weinig pleeggezinnen zijn, want het is echt wel de moeite om pleeggezin te worden!
Met citaat antwoorden