De Brugse N-VA-voorzitter Tijl Waelput blijft erbij dat CD&V'ers achter de beschuldigingen van seksuele intimidatie door N-VA-lijsttrekker Pol Van Den Driessche zitten. De beschuldigingen zijn een aanval op de N-VA, zegt hij op Radio 1.
De N-VA blijft zijn lijsttrekker in Brugge steunen. De lokale N-VA-voorzitter Tijl Waelput sprak eerder al van een complot tegen zijn partij, die het in de peilingen uitstekend doet. Waelput zei dat het om een georchestreerde aanval van concurrent CD&V ging.
Waelput herhaalt woensdag zijn beschuldiging. 'Ik heb daar zekerheid van', zegt hij op de VRT-radio. Volgens hem is de zaak in gang gezet door de ACW 'die al jaren de dienst uitmaakt in Brugge en nu bezig is de macht te verliezen'.
'Wij hebben twee, drie maanden geleden gehoord van iemand die zijn mond voorbijpraatte dat men op zoek was naar belastend materiaal tegen Pol Van Den Driessche', voegt hij daaraan toe.
Onder de titel 'de DSK van Vlaanderen' getuigen in het weekblad Humo vrouwen die zeggen dat ze door Van Den Driessche seksueel geďntimideerd zijn. Zij werkten onder het gezag van Van Den Driessche toen die, vijftien jaar geleden, hoofdredacteur was van Het Nieuwsblad.
De vrouwen die de intimidaties aanklaagden getuigden intussen ook al in het VRT-programma Reyers Laat. Volgens de betrokken Humo-journalist zouden er al vijf nieuwe klachten zijn.
Bron:
www.destandaard.be /woensdag 18 april 2012, 09u15
Eigen mening:
Ik heb de betreffende artikels in Humo gelezen en ik geloof echt niet dat het gaat om een paar CD&V'ers die dit "verzonnen" zouden hebben. Het kan goed zijn dat zij ervoor gezorgd hebben dat dit uitgelekt is maar dan zullen de feiten ook echt wel waar zijn. Het feit dat er effectief belastend materiaal gevonden is tegen Van Den Driessche vind ik dan ook zijn eigen schuld. Als hij niets belastends gedaan zou hebben zouden ze ook niets gevonden hebben. Ik vind dat het geen zin heeft om uit te maken wie er achter deze beschuldigingen zit, de vraag is eerder wat is er waar van deze beschuldigingen?