Enkele post bekijken
Oud 17th April 2012, 20:31
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Kristof.VanDyck
De argumenten die Steven Martens geeft stel ik toch in vraag. Ten eerste geeft hij het argument dat het een hoge kost is voor dit cardiologisch onderzoek. Ik vind daarentegen dat de prijs van zo'n onderzoek goed meevalt. Je moet maar eenmaal 50 tot 60 euro betalen. Je moet hier toch niet elk jaar voor op controle?!
Vervolgens vraagt hij zich af of het wel mogelijk is om zoveel spelers te screenen. Waarom zou dit niet mogelijk zijn? Je gaat toch niet elk kind op dezelfde moment screenen? Het is toch mogelijk om dit om een iets langere termijn te doen.
Tot slot vraagt hij zich af of er wel genoeg artsen zijn. Als het mogelijk is om elke professionele wielrenner te onderzoeken, waarom zou dit dan niet mogelijk zijn bij voetbalspelers?

Een cardiologisch onderzoek kost je maar 50 tot 60 euro, de rest legt het ziekenfonds bij. Dus je moet wel aangesloten zijn bij een ziekenfonds en het ziekenfonds gaat dus de andere kosten moeten dragen.

Je argument van artsen kan misschien wel kloppen maar toch begrijp ik wel dat ze zich afvragen of er genoeg artsen zijn.
Toen ik een afspraak moest maken bij de cardioloog moest ik 2.5 maand wachten en hebben ze me er ergens tussen genomen omdat mijn dokter zich toch wel zorgen maakte.
Die dokters hebben het echt wel druk hoor! Ik heb toen 2uur in de wachtzaal gezeten om hij het zo druk had met een noodgeval dat er nog eens tussen kwam. Laat staan dat er daar nog eens 400.000 gevallen bijkomen. Dus zo simpel is het niet.

Ik zou toch ook eerder pleiten voor risicogroepen maar ja, je weet nooit wie een riscio geval is. Iedereen kan met een afwijking geboren zijn zonder dit te weten. Net zoals ik dit ook niet wist tot mijn dokter dit ontdekte tijdens een routine onderzoek. Ik heb natuurlijk wel het geluk dat mijn hart een ruis heeft, anders zou de dokter dit ook niet hebben kunnen ontdekken.
Met citaat antwoorden