Enkele post bekijken
Oud 17th April 2012, 15:53
Gianni.Claes Gianni.Claes is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Koen.Luyten
Hier vind ik dat Giani wat kort door de bocht gaat... Apple is wel degelijk een veelgebruikt computersysteem en de Mac OS X wordt wel degelijk veel gebruik op wereldbasis (oke niet zoveel als Windows maar zoek maar een professionele fotograaf die geen Mac OS X gebruikt) De reden dat er slechts 1 virus (of ondertussen een klein handje vol virussen) is gevonden op Mac OS X is volgens mij de gedachtegang rond het besturingssysteem.
Windows heeft een structuur die werkt volgens het principe van trail-and-error. Apple heeft een veel complexer toch logischer besturingssysteem gemaakt. Voor hackers is de trail-and-error methode veel interessanter, hij (of zij) probeert namelijk op die errors een andere , nieuwe, trail tevoorschijn te toveren.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat Apple op dit moment weinig gebruikt word. Ik bedoel maar dat Windows heel lang het overgrote deel van de gebruikers voor zich nam en dat daardoor zo goed als alle geschreven virussen voor Windows-systemen bedoeld waren. Maar door de opmars van de Apple-producten die ondertussen al een tijdje bezig is, hebben de mensen de gevolgen ondervonden van het valse veiligheidsgevoel dat ze hadden. Ik geef je dus gelijk dat Apple aan het inlopen is op Windows, wat er dus tot geleid heeft dat ook hiervoor nu een virus geschreven is.
Met citaat antwoorden