Enkele post bekijken
Oud 16th April 2012, 20:05
joachim.bogaerts joachim.bogaerts is offline
Registered User

Citaat:
If the court decides he is criminally insane, he will be committed to psychiatric care; if he is judged to be mentally stable, he will be jailed.

In the latter case, he faces a sentence of 21 years, which could be extended to keep him behind bars for the rest of his life.

bron: http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-17724535

Zoals je ziet is er een minimum straf van 21 jaar voor zijn daden. Dit wil zeggen dat het kan zijn dat hij maar 21 jaar moet 'zitten' voor zijn daden als de jury hier zo over beslist. Ik weet ook wel dat dit niet het geval moet zijn maar het volgens de wet wel mogelijk. Echt voorstander van de doodstraf ben ik niet maar voor mensen zoals hem mag deze wel ingevoerd worden. Als je de beelden ziet en hem nog ziet lachen en geen enkele blijk geeft van berouw. Ik krijg er kippenvel van. Maar er moet zeker werk gemaakt worden van de verhoging van de straffen. De maatschappij heeft geen bang meer van "straf". 9 kansen op 10 is deze toch voorwaardelijk of moet men maar 1/3de uitzitten omwille van goed gedrag. Mensen moeten terug bang krijgen voor de straffen zodat er minder mensen buschauffeurs gaan bijeen slagen of aan homo-bashing gaan doen. De dingen die tegenwoordig zijn te gek voor woorden en ik begrijp niet dat zo'n mensen en ook jongeren er vanaf komen met een straf die niet erger is dan 4blz straf schrijven op school. De straffen wegen niet op tegen de gevolgen van de daden.
Met citaat antwoorden