Enkele post bekijken
Oud 16th April 2012, 14:31
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Carine.Smets
Mening: Zoveel geld uitgeven voor een proces te kunnen voeren voor iemand die zo'n daad gepleegd heeft. Ik vind dit niet kunnen in tijd van economische crisis. Iedereen weet trouwens dat hij zoveel mensen heeft vermoord. Voor zo'n moordenaars zou men beter terug de doodstraf invoeren in plaats van ze op kosten van de maatschappij een proces te geven. Oké er zal een celstraf volgen, want hij zal zeker niet vrijgesproken worden. Maar wat gebeurt er dan? Als hij een deel van zijn straf heeft uitgezeten, komt hij vrij en zal hij heel waarschijnlijk terug overgaan tot zulke gruweldaden. De mensen in Noorwegen zullen dan bang zijn om hun huis nog uit te komen. Wij hier in België leven ook samen met verschillende culturen. Dit is trouwens al in alle landen zo. Samenleven met verschillende culturen bij elkaar, vraagt van iedereen een inspanning. Stel je maar eens voor dat iedereen met zulke gruweldaden zou beginnen. Wat blijft er dan nog over van de wereld?

Je kan iemand zomaar niet opsluiten, iedereen heeft recht op een proces. Zonder dat principe is er geen goede rechtstaat. De doodstraf bestaat niet meer en die zie ik niet terug komen. Maar deze discussie ga ik hier niet voeren. Ik vind het wel opmerkelijk dat je de doodstraf wil invoeren maar het je verwonderd dat mensen zulke gruweldaden uitvoeren?!

Denk jij nu echt dat iemand die zoveel mensen vermoord heeft en verwond heeft dat hij gewoon een deel van zijn straf moet uitzitten en dan weer vrijkomt? Op wat is dit argument gebaseerd? Dergelijke mensen krijgen levenslang x zoveel keer zodat ze nooit meer vrijkomen. Dit is ook bijvoorbeeld bij Dutroux het geval.
Met citaat antwoorden