Enkele post bekijken
Oud 13th April 2012, 18:38
Felix.Luyckx Felix.Luyckx is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Sabrina Claesens
Ik ben er ook wel van overtuigd dat digitale bordboeken veel beter zijn voor hte milieu, maar ik denk dat het een beetje langdradig is voor de leerlingen. Ze moeten gewoon overschrijven wat er op bord komt en hun motivatie vermindert. Naturlijk is dit ook afhankelijk van leerkracht tot leerkracht hoe leerlingen zouden reageren op een bordboek. Ik ben persoonlijk meer voorstaander van papier, maar als ik later les zou geven wil ik ook wel met een bordboek werken, maar ook met papier. Ik ben ervan overtuigd dat de afwissling een goed initiatief is. Ik denk ook dat het niet goed is voor de leerlingen hun ogen als ze een hele dag op een bordboek moeten kijken. Het is toch ook niet gezond om een hele dag op een computerscherm te kijken.
Kortom: Ik denk dat digitale bordboeken een goed initiatief zijn voor het milieu, maar anderzijds lijkt het me niet echt gezond voor de leerlingen.

Hey Sabrina, ik denk dat het voornamelijk gaat om 'gewone' leesboeken. Uiteraard vallen bordboeken ook onder deze 'e-categorie', maar zij maken daar maar een klein deel van uit vermoed ik.
Met citaat antwoorden