Enkele post bekijken
  #5  
Oud 13th April 2012, 15:08
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
Ik ga akkoord met het feit dat er hervormingen moeten gebeuren op vlak van de opleiding, er loopt daar duidelijk iets mis.
Maar mijns inzien gaat het niet enkel om het 'pedagogisch' aspect. Het is voor een jongere van 20 jaar goed om weten dat een kind op zijn 2 jaar de zogenaamde koppigheidsfase doormaakt. Maar tussen het weten en het effectief meemaken zit een wereld van verschil.
Mijn moeder is reeds meer dan 30 jaar onthaalmoeder en ik bewonder haar geduld. Als je als 20-jarige een aantal kinderen onder je hoede krijgt is dat niet zo evident. Terwijl je de ene aan het verschonen bent zou het kunnen dat de andere ligt te wenen, dat een derde aan de haren van een vierde trekt(die dan hartverscheurend begint te wenen) en dat de vijfde beslist om over te geven. Dan het hoofd koel houden is niet zo makkelijk.
Ik denk dan ook dat de jongeren te weinig échte ervaring hebben om zo'n job aan te kunnen. Pas op, ik wil niemand over dezelfde kam scheren en ben er dan ook zeker van dat er zeker wel goede kinderverzorgsters tussenzitten maar daar waar mijn collega's eerder lijken te pleiten voor een pedagogische oplossing ga ik voor meer praktijkervaring...
Met citaat antwoorden