12th April 2012, 19:11
|
Registered User
|
|
|
|
Zelf volg ik ook het vak Godsdienst en zou ik het erg goed vinden moesten getrouwde mannen priester mogen worden. De dag van vandaag mogen getrouwde mannen bijvoorbeeld al wel diaken worden (kijk naar onze eigenste leerkracht Frank Morlion) dus ik zou niet inzien waarom ze geen priesterschap zouden mogen verwerven.
Zoals Dries al zei, is volgens mij de passie waarmee de persoon in kwestie zijn taak vervult veel belangrijker dan het feit of deze al dan niet getrouwd is.
Zelf heb ik de bisschop onlangs ontmoet, waaruit bleek dat het toch een erg normale, joviale, sociale en leuke man was, terwijl mijn vooroordelen toch wel anders lagen. Ik dacht namelijk dat de bisschop een erg stijve en saaie man ging zijn. Door het ontmoeten van deze persoon snap ik zijn standpunt ook beter en begrijp ik dat hij dat durft denken en er voor uit durft te komen, terwijl ik geloof dat er anderen eventueel hetzelfde denken maar er minder voor durven uitkomen. Indien ze er meer voor zouden durven uitkomen, zouden gehuwde mannen eventueel sneller het priesterschap kunnen verwerven.
Het feit dat vrouwen geen priesterschap zouden mogen verwerven, vind ik spijtig, maar ik kan wel bevestigen dat onze bisschop zoveel mogelijk probeert om vrouwen voor belangrijke functies aan te stellen. Wel hoop ik dat in de toekomst hier verandering in gaat komen, want nogmaals: volgens mij is de toewijding waarmee de persoon zijn taak vervult belangrijker dan het geslacht, of deze persoon al dan niet getrouwd is...
|